Vápník a vitamín D

2

Vápník a vitamín D ano či ne?

Zdá se, že vápník a vitamín D mají nějakou zázračnou roli mezi mnoha různými živinami. Mnohé potraviny a nápoje, u kterých byste to nečekali, jsou obohaceny o vápník a vitamín D a chlubí se tím na obalech. Po mnoho let lékaři předepisují vápníkové doplňky svým pacientům, zejména ženám jako prevenci osteoporózy. Většinou testují hladiny vitamínu D v krvi a čím nižší je, tím více a více vápníku a vitamínu D lékaři předepisují. Má to jistou logiku – něco chybí, tak to dodáme.

Vědci proti lékařům

Nicméně některé oblasti vědy a léčebné výživy tento postup nepokládají za moc chytrý a konkrétně třeba vlasová analýza poskytuje hlubší informace o tom, jak vitamíny a minerály zapadají do komplexních tělesných systémů a pochodů. Výzkum ukazuje, že minerály naměřené ve vlasové analýze a jejich poměry odkrývají složitý systém endokrinních pochodů, stresových ukazatelů, ukazatelů výroby energie a regulaci dalších životně důležitých pochodů. Minerály hrají zásadní roli v rozvoji dobrého zdraví i nemoci. Zasahují ve velké míře do autonomního nervového systému (sympatikus a parasympatikus).

Vápník a vitamín D = zkáza zdraví

Ale zpět k vápníku a vitamínu D. Vápník a vitamín D dokáží extrémně snížit absorpci hořčíku ve střevech, což je velice škodlivé. Vitamín D dokáže sám o sobě ovlivnit střeva tak, aby vstřebala všechen vápník z potravin.

Na základě výzkumů a praxe vlasové analýzy si pojďme ukázat, co všechno ovlivní vysoký vápník v těle.

Poměr vápník/draslík ukazuje na činnost štítné žlázy a na rychlost metabolismu, čím vyšší vápník v těle, tím nižší rychlost štítné žlázy (zpomalení metabolismu). Suplementace vápníku a vitamínu D spustí kaskádu procesů v těle počínaje poklesem hladiny draslíku (velmi důležitý minerál). Tím, že se sníží hladina draslíku, tak to ovlivní další poměr a to je poměr sodík/draslík, který ukazuje na to, v jak velkém jsme stresu, a klesající draslík značí, že jsme opravdu ve velkém stresu. Tento stres zajistí, že nám začne klesat hladina hořčíku (což je velice negativní jev). Nedostatek hořčíku nám zhorší další poměr a to poměr vápník/hořčík, který ukazuje na to, jak jsme schopni metabolizovat glukózu. Čím horší tento poměr, tím horší zacházení těla s glukózou a tím větší stres. A toto všechno a nejen to spouští suplementace vápníku a vitamínu D. Zdá se mi to jako začarovaný kruh ze kterého nelze odejít, alespoň do té doby dokud berete vápník s vitamínem D.

Čtěte také:  Transdermální vstřebávání hořčíku - část 1

Pojmenování skutečných problémů, které způsobuje vápník a vitamín D

  1. Nedostatek draslíku
  2. Zvýšená kalcifikace měkkých tkání a orgánů
  3. Značné snížení činnosti štítné žlázy
  4. Chronická únava a vyčerpání
  5. Únava a vyčerpání
  6. Zvýšení stresových reakcí
  7. Více zánětů v těle
  8. Nedostatek hořčíku
  9. Problémy regulace krevní glukózy
  10. Stresem indukované psychické problémy
  11. Kardiovaskulární problémy
  12. Infarkty

Kdy vápník ano?

Jediný důvod pro suplementaci vápníku je, pokud vlasová analýza ukáže extrémně zrychlený metabolismus. V tomto případě je možné po omezenou dobu podávat vápníkové suplementy, společně s magnesiem. Nevidím žádný důvod k suplementaci vitamínu D. Polovinu roku zde svítí slunce, které poskytuje přírodní vitamín D a pokud byste měli pocit, že máte nedostatek vitamínu D přes zimu, tak můžete 2x týdně sníst 1 makrelu, která Vám Vaše potřeby vitamínu D bohatě splní – ale nepokládám to za nutné.

Zdroj: Trace Element Other Essential Nutrients

 

2 komentáře

  1. Dobrý den,

    je mi 28 let a trpím tetanií (způsobenou lékaři neuváženým nasazením antivirotických léku ve velkém množství) již více než dva roky – první rok jsem dělal “kolečka“ po lékařích, následně jsem objevil výživového poradce s analýzou prvků ve vlasech a striktně dodržuji suplementaci a stravu dle jeho doporučení vycházející z analýzy. Stav se sice zlepšil, ale každodenní normální život s prací je pro mě stále nereálný a většinou jsem rád, že jsem vůbec přežil den. Přesně po roce suplementace (včetně Cal Mag D) jsem si nechal na doporučení udělat druhou analýzu prvků ve vlasech. Při porovnání obou analýz je pozorovatelný pokles draslíku na téměř polovinu původní hodnoty, změna metabolického typu z původního „smíšený se sklonem k rychlejšímu“ na „pomalý metabolický typ“. Aktuální doporučení od poradce zní zvednout dávkování Cal Mag D z 2tbl. na 3tbl. Zdá se, že mé výsledky kopírují Vámi popsaný trend téměř beze zbytku a přesto doporučení zní ještě naopak zvednout příjem vápníku a vitamínu D. Velice rád bych Vám zaslal obě analýzy a doporučení předchozí a aktuální suplementace, neboť postup mého dietologa je v rozporu se závěry v článku. Moc bych ocenil Váš názor.

    S pozdravem,
    Vít

    • Dobrý den, rozhodně nedoporučuji zvyšovat dávku CalMag D, spíš bych radil vysadit a v případě že chcete doplňovat vápník tak si pořiďte čistý vápník nebo jezte sardinky a hořčík berte ReMag, dávkování hořčíku samo o sobě by mělo zlepšit ztracené hladiny draslíku, pamatujte že draslík je život.

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This
.comment-form-email { display: none; }

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!