Komentáře

Komentáře

  • From Martin on Vitamín C - část 2

    Ahoj, zajímavý tip se šípky. Nikdy jsem šípky nesháněl, dají se někde sehnat nebo si šípky sbíráš a sušíš sám ?

    Go to comment
  • From Pavel on Cvičení a tloustnutí, jde to dohromady?

    Cyklování tréninků bývá nejslabší stránkou amatérských sportovců, chvíli to trvá než se člověk naučí správně odpočívat. Po odpočinku se výkonnost velice rychle vrací a pokud se to udělá chytře tak se i zvyšuje – pokud už člověk nedosáhl svého výkonnostního vrcholu. Já mám nejlepší zkušenost s touto laboratoří (casri), ale určitě existuje spousta jiných není dobré tam chodit hned po pauze ale třeba tak po třech týdnech tréninku kdy už je člověk trochu rozběhaný v režimu 120-135 tepů, ale to poradí při objednání. Děkujeme za přání!

    Go to comment
  • From Adéla on Cvičení a tloustnutí, jde to dohromady?

    ano, jsem přesně Tereza:( ale přijde mi,že toho stresu tolik nemám, rodina a zázemí na jedničku, práce sice hodně (učím a překládám angličtinu), ale to už by fakt člověk nemohl dělat vůbec nic přece…
    Pavle, sleduju tě ve skupině lowcarb na FB, velice se mi líbí tvé příspěvky, chtěla jsem se zeptat, zda je možné, že moje tělo reaguje přibíráním potom, co jsem uběhla maraton….celkem 4 kg za měsíc – z ničeho nic, pro někoho prkotina, já jsem z toho celkem zdeptaná. Stravu a pohyb jsem nijak neměnila(jen jsem 14 dní po tom maratonu dala odpočinek, pak zas klasicky pohyb 4-5x týdně) Nebo to je prostě jenom „zatučnění“ na zimu – existuje vůbec něco takového :)?

    Go to comment
    • From Pavel on Cvičení a tloustnutí, jde to dohromady?

      Ahoj! K té práci a rodině: jestli z toho máš pocit, že je vše v pořádku tak je to opravdu v pořádku, někdy i hodně těžká práce přinášející potěšení nemusí znamenat přímo stres.

      K té druhé otázce: záleží na tom jak jsi trénovaná a jak velký to byl pro tělo šok-pokud jsi zvyklá běhat dlouhé tratě a závody typu maraton častěji tak si nemyslím, že je to závodem. Ale pokud to bylo poprvé a ještě navíc takové tratě neběháš ani v tréninku tak to možné je. Záleží na mnoha okolnostech. Jinak zatučnění na zimu skutečně existuje, jednak se zkracuje den a tím se zpomaluje štítná žláza, jednak musí tělo čelit chladu, čímž se také zpomaluje štítná žláza a taky se člověk přirozeně méně hýbe a víc jí.

      Go to comment
      • From Adéla on Cvičení a tloustnutí, jde to dohromady?

        Děkuji za reakci! Běhám normálně 2x-3x v týdnu po 10km (k tomu 2x týdně nějaké domací posilování s TRX/kettlebellem ve formě HIIT, jindy zase jenom jógu) +dvakrát do roka půlmaraton, tohle byl můj první maraton, pár týdnů před ním jsem si dala nějakou tu dvacítku a třicítku, vše naprosto v pohodě, i ten maraton na pohodu, žádný obtíže jsem nezaznamenala ani při ani po….ikdyž třeba už to mám zkreslený, od malička jsem hrála závodně basketbal a to byl dril ve stylu, že když se nepotí krev, tak to není trénink a celkově jsem (si neskromně myslím) dost zvyklá překonávat bolest a tělesnej diskomfort…ale když se na sebe tak objektivně kouknu, tak to na mě prostě není vidět to množství sportu ( a samozřejmě snahy o vyváženou stravu)….svalů mám nadprůměrně, bohužel ty jsou ještě zakrytý tukem:/ Děkuju za tvé články!

        Go to comment
        • From Pavel on Cvičení a tloustnutí, jde to dohromady?

          No ze své praxe vytrvalce vím, že je potřeba určitá periodizace v tréninku a také využívání měřiče tepové frekvence a ideálně také určité testy v laboratoři, aby se předešlo pomalému chronickému přetrénování. Nevím jak moc jsi v těchto věcech zkušená, ale trénink 5x týdně už je téměř trénink profesionála takže bys na toto měla myslet. Můžu ti nastínit zhruba jak se to dělá. Začněme koncem sezóny – posledním závodem který jsi chtěla běžet, po něm ještě tak týden až 14 dní lehce trénuj a pak si dej měsíc až dva úplnou přestávku, v přestávce můžeš dělat strečink, chodit na výlety, pobýt s rodinou, prostě vše na co jindy není čas. Po těch dvou měsících pomalu začni zase trénovat schodovitým způsobem – každý týden přidávej čas tréninku a 4 týden uber na polovinu objemu času třetího týdne (ten je regenerační a takhle stále dokola -to je nejlepší cesta jak budovat pomaličku výkonnost bez přetrénování. Pak je tu ta tepová frekvence – na dlouhé tratě potřebuješ budovat kondici „odspodu“ tedy z tukového metabolismu takže tvoje dlouhé běhy by se měli pohybovat v této intenzitě, u většiny lidí je to intenzita 120-135 tepů za minutu, ale pro přesné určení je potřeba test v laborce. Lidé jsou většinou překvapeni jak pomalu musí běhat aby se zlepšili – přepálit totiž tempo v treninku nepovede ke zlepšování a budeš běhat na sacharidy, případně na kortizol a adrenalin a povede to k tloustnutí. Taky je dobré si určit nějaké cíle a těm přizpůsobit trénink. Já třeba už v lednu vím, jaké závody pojedu v létě a k nim směřuji trenink již od toho ledna, vytrvalost je totiž opravdu „běh na dlouhou trať“ a zlepšení vyžaduje měsíce až roky tréninku. Měj se!

          Go to comment
  • From Monika on Únava po jídle

    Díky,Pavle, za skvělý článek,už ta tvá diskuse na fcb mi dost pomohla otevřít oči.Bohužel asi nejsem typ pro ketozu-za účelem shubnutí-posledních asi 10let žiju v celkem permanentním stresu v zaměstnání(zdr.sestra)+ do toho jsem dost sportovala(třeba běh 20km denně,nebo posilovna 7 krát týdně,nespaní po nočních-tak 5 hodin nejvýše,do sebe litr kafe,do posilky,a zas na noční,a tam další litry kávy).Mé problémy vyeskalovaly,když jsem začla cvičit silový trojboj a chtěla shubnout 5 kg do nižší váhovky..Kombinace tvrdého 2 hod.tréninku 3krát týdně + HIIT tak 30-40minut 3-4krát týdně a do toho pokusy o ketozu mi způsobily to,že jsem za měsíc ztloustla asi4kg,při tomhle všem zápřahu.Začla mi totiž stoupat lačná glykemie,zachytila jsem to,když jsem si nechala udělat testy na ranní glycku + dlouhodobý cukr(HbA1C),obě hodnoty se pohybovaly lhce nad normál..můj lékař-endokrinolog mi řekl,že příčinou je můj životní styl a musím přestat tak cvičit a jíst více sacharidů..Nechápala jsem moc proč,jen jsem tušila,jak vše se vším souvisí,snažila jsem se to najít na netu,bohužel angličtinu neovládám na takové úrovni,abych si to přečetla jinde než na českých servrech.Takže díky za ucelený přehled!Jen radost jsi mi neudělal,že ani lowcarb asi není pro mne..sacharidy nesnáším a nechybí mi,ale asi se bez n:oich neobejdu,pokud budu chtít zhubnout :o(
    Monika

    Go to comment
    • From Pavel on Únava po jídle

      Ahoj, já děkuji za komentář! Jsi v podstatě potvrzení toho o čem píšu a neboj, nejsi první:( Doporučil bych celkový reset – dovolená plus alespoň měsíc bez tréninku a pomalu zvýšit příjem sacharidů. Případně začít používat systematicky hořčík a naučit se odpočívat – jednak si vyřešit spánek a skloubit ho s tréninkem a také skloubit trénink s prací tak aby tě ani jedno nevyčerpávalo. Po měsíci odpočinku začít opět trénovat ale jako člověk a ne jako nadopovaný atlet – to znamená klidně jen 3-4x v týdnu a ostatní dny se věnovat relaxu a odpočinku. Také je zde ve tvém případě na uvážení spojení diabetes a častých infekcí nebo kontaktu s infekcemi – zmíním se o tom v dalších článcích. Šlo by doporučit ještě určité doplňky pro pomoc s inzulínovou rezistencí, ale to bych raději řešil přes email. pavel@mirapa.cz

      Go to comment
  • From Jožo on Bór - jednoduché řešení artritidy a osteoporózy

    Dobrý deň,
    ďakujem Vám za odpoveď.
    S pozdravom Jožo

    Go to comment
  • From Jožo on Bór - jednoduché řešení artritidy a osteoporózy

    Dobrý deň,
    V článku som narazil na pasáž o testosterone kde je uvedené:
    „Výzkum ukázal, že zvýšené hladiny testosteronu jsou prospěšné tím, že zmenší nádory prostaty a hladiny PSA, PSA je marker pro nádory a zánět prostaty.“
    Vcelku ma to prekvapilo. Môjmu otcovi naordinovali na zhubný nádor prostaty hormonálnu liečbu, ktorá spočíva v znížení produkcie testosteronu (chemická kastrácia s účinnou latkou Leuprorelin) , ktorý podľa navrhnutej liečby podporuje rast zhubného nádoru prostaty. Spomýnana pasáž v článku však tvrdí opak. Chcel by som sa vás opýtať na váš názor ohľadom týchto protichodných tvrdení.
    S pozdravom Jožo

    Go to comment
    • From Pavel on Bór - jednoduché řešení artritidy a osteoporózy

      Dobrý den,

      bohužel nejsme v pozici, že bychom mohli poskytovat odborné rady v oblasti zdravotnictví. Baví nás hledat i jiné cesty-informace a je na uvážení každého člověka jak s tím naloží. V alternativní sféře ale můžeme pomoci anebo alespoň poradit co zkusit a co ne.

      Podle toho co se tvrdí v alternativní sféře o rakovině prostaty, se nám zdá nejpravděpodobnější, že za ní může spíše přebytek estrogenu, zánět a nedostatek některých klíčových minerálů mezi které patří bor, magnesium a správná rovnováha zinku a mědi.
      Lék Leuprorelin skutečně může pomoct s rakovinou – alespoň wiki to tvrdí (Link 1) zda je dobrovolná kastrace správná cesta se ukáže až později. Jsou také studie které tvrdí že zvýšená hladina testosteronu za rakovinu prostaty nemůže (Link2) a že dokonce snížená hladina testosteronu indikuje vážnější formu. Pak jsou tu studie které přiznávají negativní účinek estrogenu na rakovinu prostaty (Link 3).

      Hezký den!
      Pavel

      Go to comment
  • From Peter Kulich on Měděná hádanka - část 1

    Zaujali ma vase články o medi. Ako je to potom s medenou nádobou na vodu, ktorá podľa výrobcu dezinfikuje vodu a zabezpečuje potrebné množstvo medi pre náš organizmus ?
    Ďakujem.

    Go to comment
  • From Michal on Psychologické problémy

    Tenhle článek se oplatí čítat ješte jednou.

    Go to comment

Pin It on Pinterest

Shares
Share This
.comment-form-email { display: none; }

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!