Vliv společného spaní na starší děti

0

V minulém článku (Spánek s dětmi) jsme si ukázali výhody společného spaní batolat s rodiči. Ale možná můžete mít problém, pokud máte starší dítě, které s vámi chce nadále spát. Pojďme se podívat, jak to vyřešit.

Rodiče, kteří spí se svými dětmi, uvádějí, že nemají tušení, jak se dostali do bodu, kdy jsou jejich postele trvale obsazené dětmi i dospělými. „Tak nějak se k nám přikradl a je tady,“ řekla jedna matka opatrně, když byla dotázána, jak dlouho s nimi spí jejich 12 -ti letý syn. Řekla, že nikdy neměla v úmyslu spát se svým synem tak dlouho a nevěděla, že se to tak stane, když mu před 6 -ti lety dovolila spát u ní a manžela.

Společné spaní se může zdát jako dobrý nápad v určitém věku, ale postupem času, jak je dítě starší, to může být poněkud zneklidňující a může to vnést do rodiny zbytečnou zátěž. Nedávné studie ukazují, že 45% maminek nechává své 8 až 12 -leté děti spát čas od času s nimi a 13% povoluje společné spaní každou noc.

Důvody pro rodiče umožňující starším dětem společné spaní jsou složité a nejsou zcela známé. Neoficiální údaje naznačují, že dnešní děti mají vyšší hladinu úzkosti než předchozí generace. Důvody úzkosti jsou větší množství rozvodů, časté stěhování, větší očekávání, větší zapojení do hektického života rodičů.

Výsledkem je, že dnešní děti jsou méně soběstačné. Mnoho předpubertálních dětí ještě neví, jak být sám před spaním a nebyly nuceny se to učit. Rodiče překonávají problém tím, že umožní společné spaní a doufají, že děti z toho vyrostou.

Kromě negativního dopadu na děti, jako je např. neschopnost usnout na školním výletě, mohou být rodiče ovlivněni nedostatkem spánku, pokud je dítě rušivý element. Největší dopad to může mít na fyziologickou a psychologickou pohodu dospělých, kteří nemají klidný spánek doslova několik let.

Čtěte také:  Význam zinku pro zdraví prostaty a prevenci rakoviny

Jak naučit dítě spát ve své posteli:

  1. Rozpoznat závažnost problému a zavázat se ke změně.
  2. Očekávejte odpor a buďte připraveni použít jakékoli zdroje, které jsou k dispozici k dosažení cíle – každý ve vlastní posteli. Například využít přátele nebo příbuzné, kteří nejsou součástí tohoto rituálu, aby uložili děti do postele.
  3. Naučit děti nějakou samouklidňující techniku nebo rituál, který se bude dít před spaním.
  4. Diskutujte s dětmi o tom, o co se snažíte. Řekněte jim, že potřebujete více a v klidu spát a že vaše postel je pouze vaše.
  5. Uvědomte si, že dětské úzkosti, nižší sebevědomí a závislé chování během dne souvisí s jejich neschopností překonat noční samotu.
  6. S vytrvalou snahou a zákazem se většina dětí naučí spánkové návyky a zůstanou ve své posteli celou noc.

Zdroj: psychologytoday

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!