Většina probiotických jogurtů neobsahuje dostatek dobrých bakterií

0

V probiotickém jogurtu není dostatek dobrých bakterií

Studie zjistila, že byste museli sníst 2 až 25 porcí jogurtu denně, abyste pocítili nějaké zdravotní výhody. Neobsahují dostatečné množství dobrých baktérií.

Spousta populárních jogurtů obsahuje probiotika spojená se všemi druhy přínosů pro zdraví, ale nová kanadská studie zjistila, že většina z těchto produktů nemá dostatek těchto bakterií, takže zdravotní přínos nemůže být splněn.

Nová studie na univerzitě v Torontu zjišťuje, že obsah probiotik v nejrozšířenějších jogurtech je příliš nízký, aby nabízely zdravotní přínosy, které byly pozorovány v klinických studiích.

Probiotické jogurty se staly velice populární. Zjistilo se, že druhy „dobrých“ bakterií obsažených v těchto produktech mohou pomoci při trávení a také potlačování škodlivých bakterií.

Některé studie zjistily, že bakterie mohou snižovat nadýmání, žaludeční nepohodlí, průjem způsobený použitím antibiotik.

Vědci nyní zjistili, že hladiny probiotik v těchto jogurtech byly někdy až 25-krát nižší než dávky potřebné k efektivnímu účinku.

„To, co jsme zjistili, je, že všechny probiotické potraviny nabízejí jisté obecné výhody, upozorňujeme ale, že dávkování, které se testuje v těchto klinických studiích, je vyšší než dávky nalezené ve výrobcích.“

V některých zemích je povinností, aby výrobky označené jako „probiotické“ musely obsahovat nejméně jednu miliardu bakterií na porci. Zákony o označování potravin však zabraňují výrobcům použít jakékoliv zdravotní tvrzení o probioticích.

Každá značka testovaných jogurtů obsahovala různé typy probiotických bakterií, z nichž každá byla spojena s různými přínosy pro zdraví. Studie však shledala, že většina značek neobsahuje dostatečné množství těchto bakterií.

Konkrétně

Například Activia obsahuje Bifidobacterium lactis DN-173 010, který v laboratorních studiích zlepší vyprazdňování a sníží bolesti žaludku a nadýmání u lidí se syndromem dráždivého střeva. Ale vědci zjistili, že by bylo zapotřebí dvě až 25 porcí jogurtu denně, aby se dosáhlo účinků pozorovaných v klinických studiích.

Čtěte také:  Domácí fidorka

Další běžná značka Actimel obsahuje kmen Lactobacillus casei DN 114-001, který pomáhá snižovat frekvenci a délku běžného nachlazení. Pro dosažení těchto výhod by však bylo zapotřebí alespoň dvě dávky denně.

Jiné jogurty obsahují Bifidobacterium lactis BB12 + a Lactobacillus acidophilus LA-5, které snižují bakterie způsobující zubní kaz a mohou u diabetiků zlepšit hladinu glykemické kontroly a hladiny cholesterolu. Bude zapotřebí jedna polovina až dvě dávky denně.

U některých produktů byste potřebovali ale 20 dávek k dosažení účinku pozorovaného v klinických studiích.

Tým vědců se také podíval na kefíry – fermentované, mnohdy šumivé mléčné nápoje. Zjistili, že tyto produkty často obsahují nejvyšší dávku probiotických bakterií. Měli také největší rozmanitost různých druhů bakterií – někdy až 10 kmenů.

Zvláštní směsi bakteriálních kmenů v těchto kefírech však nebyly studovány, takže je těžké určit, jaké přínosy pro zdraví mohou nabídnout.

Co dál?

Zjištění studie však nutně neznamená, že by se spotřebitelé měli vzdát probiotických jogurtů a kefírů.

Vědci se shodli, že čím víc dobrých bakterií je ve vašem střevě, tím těžší je, aby se rozvinuli a škodili nebezpečné bakterie. Navrhují hledat probiotické produkty, které obsahují nejméně 10 miliard bakterií na porci.

„Lidé už po tisíce let konzumují bakterie, pokud se podíváte po celém světě, každá oblast má nějaké fermentované jídlo, které obsahovalo tyto bakterie.“

Například ve střední Evropě je to kysané zelí a Korejci si po generace užívali bakteriálních přínosů kimchi.

Zdroj: ctvnews

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!