Svatá čtveřice, třetí část – mrkev

0

Mrkev je u nás relativně oblíbená zelenina, ale málokdo ví, že může mít doslova zázračné účinky. Hlavně pro lidi, kteří mají zažívací a hormonální problémy. Mrkev je také součástí naší svaté čtveřice. Pojďme se podívat na některé její účinky.

Mrkev jako antiparazitikum?

Kořen mrkve je využíván jako potravina, protože obsahuje přes deset procent cukrů, které jsou po tepelném zpracování mrkve organizmem plně využitelné. Obsahem zhruba stejného množství pektinu, bobtnavé vlákniny, je mrkev vhodná při potížích se střevy. Snižuje a zklidňuje jejich křeče, optimalizuje průchod tráveniny střevem při zácpách i při průjmech. Pomáhá vypudit škodlivou střevní mikroflóru fixovanou na střevních stěnách a vylučující své jedové toxiny do sliznic (endotoxin). Mrkev mikroby i toxiny váže, dalo by se říci, nasává jako mycí houba, vylučuje je se stolicí pryč a napomáhá tak obnově tělesného a zvláště střevního zdraví. Existují i důkazy o antimikrobiálním působení proti E.Coli, stafylokokům, listerii a kandidě.

Hormonální rovnováha

Chronická zácpa a stres snižují krevní oběh ve střevě a mohou zvyšovat vliv endotoxinu na játra. Endotoxin způsobí, že přetížená játra nedokážou detoxikovat estrogen a jeho koncentrace v krvi roste oproti progesteronu. Diety, které zrychlují střevní peristaltiku, mohou být vhodné pro prevenci potíží v menopauze. Mrkev dokáže absorbovat nejen endotoxin vyrobený patogenními bakteriemi, ale určitým způsobem i likvidovat tyto bakterie. Tím se výrazně uleví játrům a ty potom fungují optimálně a zajišťují nám správnou hormonální rovnováhu. Společně s adekvátním příjmem bílkovin tak lze jednoduše předejít estrogenové dominanci, a tím mnoha dalším problémům.

Zázračný salát

Takže pokud jste přečetli předchozí dva díly svaté čtveřice (první část, druhá část), tak Vám musí být jasné, co bude následovat. Recept na zázračný salát, jehož každodenní konzumace Vás uchrání před mnoha problémy po celý život. Největší efekt bude mít tento salát na trávení, ale se správným trávením souvisí i odstranění mnoha jiných potíží. Na salát budete potřebovat:

  • 2 střední nebo větší mrkve
  • 15 ml kokosového oleje
  • 1-2 lžíce jablečného octa
  • 1 dcl vody
Čtěte také:  Vitamín K: Nejen srážlivost krve

Syrové, oškrábané mrkve jednoduše nastrouhejte na struhadle najemno, přidejte kvalitní bio kokosový olej lisovaný za studena a snězte. Po snědení přidejte do deci vody lžíci jablečného octa a salát tím zapijte. Ocet by se sice dal přidat do salátu, ale mnoha lidem jeho chuť vadí a také si nejsem jist vlivem octa na zubní sklovinu.

Tento salát používejte nejlépe každý den až do konce života jako prevenci kandidózy, sibo, trávicích potíží, hormonálních problémů. Nejlepší je použít ho samostatně jako svačinu – mezi jídly.

Zdroje: ncbi, livestrong, dedekkorenar

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!