Psychologické problémy

1

Deprese, únava, úzkosti, poruchy chování, hyperaktivita

V dnešní době mnoho lidí bojuje s problémy, kterými jsou deprese, únava, úzkosti, poruchy chování, hyperaktivita, taktéž známé jako psychologické problémy. Bohužel hodně z nich skončí v ordinacích psychiatrů a dostanou nějaké pilulky, antidepresiva, benzodiazepamy a podobné jedy, z kterých pak není úniku, a nebo se uchýlí k vlastnímu řešení v podobě alkoholismu nebo drog.

Psychologické problémy a jejich řešení

Existují ale mnohem jemnější a přirozenější řešení než výše uvedená. V první řadě je nutno hledat příčinu a zhodnotit stav po jejím odstranění. Mezi nejčastější příčiny únavy a deprese patří podvýživa a poruchy funkce štítné žlázy. Podvýživa znamená, že nepřijímáte dostatek bílkovin, tuků a cholesterolu, a porucha funkce štítné žlázy je spíše důsledek podvýživy. Lidský mozek potřebuje bílkoviny pro tvorbu neurotransmiterů tzn. přenašečů, které mohou za naši náladu, motivaci, uklidnění, hyperaktivitu, nadšení. Pokud jíte klasickou západní stravu tj. spoustu pečiva, smažených věcí, cukrů, limonád, tak věřte, že tato strava je velmi bohatá na nevhodné zdroje energie a velmi chudá na kvalitní bílkoviny. Pokud upravíte stravu tak, že bude obsahovat kvalitní sacharidy, kvalitní tuky a dostatek proteinů, tak určitě uvidíte změny ve svém chování a i ve fungování mozku. Pokud nebudete se změnami spokojeni, můžete použít přírodní doplňky, které vaši náladu a chování nadále upraví. Připravil jsem pro Vás seznam doplňků,  které jsem osobně vyzkoušel na sobě a na přátelích, kteří byli ochotni experimentovat, některé s pozitivní a některé s negativní zkušeností.

Nedostatek motivace, vyhoření

Pravděpodobná příčina – nedostatek kalorií, dlouhodobý stres, nedostatek některých minerálů, nedostatek dopaminu, nedostatek odpočinku

Řešení – v období velkého stresu přidat kalorie z vhodných zdrojů, naučit se meditovat a tzv. vypnout, zvýšit příjem všech minerálů a vitamínů. Z doplňků na zvýšení dopaminu funguje dobře aminokyselina tyrosin, již po pár dnech užívání je poznat vyšší nadšení a motivace, v hlubších souvislostech by nedostatek dopaminu mohl být spojen s nedostatkem mědi, ale to je na další článek. Negativa – na někoho může tyrosin působit příliš stimulačně a způsobit mírnou nervozitu. Všeobecně velmi dobrá osobní zkušenost.

Hyperaktivita, nespavost, úzkost

Pravděpodobná příčina – přepětí, příliš velký pracovní nebo životní stres, přetrénování, paraziti, plísně v domě, vystavení chemikáliím = to vše značí na přílišnou práci nadledvinek a přebytek adrenalinu a kortizolu.

Čtěte také:  Cyklování sacharidů – podrobný popis – část 2

Řešení – pokud znáte příčinu, tak je důležité její odstranění, protože pokračování v dosavadním životním stylu může vést až k totálnímu vyhoření a chronickému únavovému syndromu. Z doplňků je důležité podávat sedativní minerály – vápník, hořčík, zinek. Pak je tu kategorie doplňků sloužících přímo k utlumení a relaxaci, patří mezi ně GABA – mozkový neurotransmiter zklidnění (výborná zkušenost), LACTIUM – protein snižující kortizol (výborná zkušenost), SERIPHOS – přímo utlumuje nadledvinky a produkci kortizolu a adrenalinu (tady pozor!!! bez odstranění příčiny a stresoru nebrat, protože Vám to sníží odolnost vůči stresu, ale pokud příčinu odstraníte, tak je to super pomocník), NIACINAMID – vitamín B3 – přímo snižuje hladinu adrenalinu a příjemně zklidňuje. Účinek trvá relativně dlouho, takže stačí dávkovat obden (opět výborná zkušenost).

POZOR při vysokých denních dávkách může ovlivnit výsledky jaterních testů.

Deprese

Psychiatři rozeznávají několik druhů depresí – zde se budeme bavit o té nejtemnější – trvalý smutek, nedostatek radosti ze života, plačtivost, sklony k sebevraždě.

Pravděpodobná příčina – pro každého jiná, každý reagujeme jinak na dění kolem nás, fyziologická příčina – nedostatek serotoninu. POZOR! serotonin je v nevhodném množství v těle škodlivý, dávkujte doplňky opatrně.

Řešení – z přírodních zdrojů serotonin zvyšují škrobnaté potraviny a mléčné výrobky, takže různé ovesné kaše s mlékem nebo mléko s banánem a medem a podobné kombinace příjemných chutí. V mnoha případech to však nestačí, je potřeba podávat prekurzory serotoninu, mezi mnou vyzkoušené patří 5 – HTP, výsledek je excelentní, velice rychle navozuje příjemnou náladu a úsměv na tváři, funguje naprosto přirozeně fyziologicky, není to droga. NEGATIVA – pokud si vezmete 5 – HTP v případě, že máte dostatek nebo přebytek serotoninu, tak může nastat nervozita a jakýsi HIGH stav, který není moc příjemný, ale není nebezpečný a časem odezní. Pokud si nejste jisti, zda za Váš stav může nedostatek serotoninu a chcete experimentovat s 5 – HTP, začínejte opravdu na nízkých dávkách a zvyšujte pozvolna.

Na všechny mozkové neurotransmitery je možné udělat testy a řešení je pak jednoduché, ale tyto testy jsou bohužel v České republice nedostupné. V pokračování si povíme více o symptomech, ať máte jednodušší rozhodnutí, který doplněk je pro Vás to pravé.

 

1 komentář

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!