Proč je tofu tak špatné?

3

Mnoho lidí, kteří se rozhodli dodržovat zdravou výživu, přestali jíst maso nebo vejce ve snaze zlepšit své stravovací návyky a začali místo toho jíst tofu. Sójový průmysl chytře propaguje lživé myšlenky a vy pak máte pocit, že jíst tofu je chytrý tah pro vaše srdce, ale ve skutečnosti zpracovaná sója, která zahrnuje tofu, není zdravá výživa.

Uděláte mnohem lépe, když budete jíst bio vejce, kvalitní maso a kvalitní mléčné výrobky, než když budete jíst zpracovanou sóju.

„Dnešní metody zpracování high-tech nejen že neodstraní anti-živiny a jedy, které jsou přirozeně přítomné v sóje, ale zanechávají toxické a karcinogenní zbytky vytvořené vysokými teplotami, vysokým tlakem, alkalickými a kyselými lázněmi a ropnými rozpouštědly.

Nejhorší z nejhorších, pokud jde o sójové výrobky, jsou izolované produkty, jako izolát sójového proteinu (sportovci pozor!) a hydrolyzáty rostlinných bílkovin – všechna zpracovaná sója obsahuje fytáty, které blokují absorpci minerálů a trypsin inhibitor, který blokuje správné trávení.

Tofu sice mezi izoláty nepatří, protože je to kompletní sójový produkt, ale stále obsahuje anti-živiny uvedené výše.

Zdravotní problémy spojené se sójou:

  • Problémy se štítnou žlázou, včetně nárůstu tělesné hmotnosti, letargie, malátnost, únava, vypadávání vlasů, a ztráta libida
  • Předčasná puberta a jiné vývojové problémy u kojenců, dětí a dospívajících
  • Rakovina
  • Poškození mozku
  • Poruchy reprodukce
  • Alergie na sóju

Studie zjistily, že sója nedokáže spolehlivě snížit cholesterol a ve skutečnosti zvyšuje hladiny homocysteinu u mnoha lidí, což velmi zvyšuje riziko srdečních onemocnění, mrtvice, a vrozených vad.

Na základě této studie experti poslali 65 – ti stránkový návrh pro FDA s žádostí, aby stáhla zdravotní tvrzení, že „sójové výrobky zabraňují srdečním onemocněním“,  schválené v roce 1999.

Je velmi důležité vědět, že i děti a dospívající, kteří jsou stále ve vývoji, jsou obzvlášť citlivé na hormonální imbalanci způsobenou sójou. Lancet studie ukázala, že negativní reakce kojenců na sójový estrogen nacházející se v náhražkách mateřského mléka byla 6 – 11 krát vyšší než u dospělých konzumujících sójové výrobky.

Koncentrace těchto hormonů v krvi byla 13000 až 22000 krát vyšší než u kojených dětí. Dítě krmené sójovými náhražkami obdrží estrogenní ekvivalent pěti antikoncepčních pilulek denně. Takže prosím, nekrmte své dítě sójovou kojeneckou výživou! Slevte z vaší posedlosti vegetariánstvím (či poruchou příjmu potravy) a nekazte mu jeho budoucí život. Tyto účinky jsou tak silné, že i těhotné ženy by se měly vyhnout sóje v průběhu těhotenství pro bezpečnost svého nenarozeného dítěte.

Čtěte také:  Žaludeční kyselina HCL - Základ skvělého zdraví

A je toho víc:

  • Sójové boby jsou bohaté na přírodní toxiny, také známé jako antinutriční látky. To zahrnuje velké množství inhibitorů, které odrazují enzymy potřebné pro trávení bílkovin. Tyto enzymové inhibitory nejsou zcela zničeny při běžném vaření. Výsledkem mohou být rozsáhlé žaludeční nevolnosti a chronické nedostatky ve vychytávání aminokyselin, což může vést k nebezpečnému poškození pankreatu a rakovině.
  • Většina sóji je v dnešní době geneticky modifikované (přes 80% produkce) a obsahují jednu z nejvyšších úrovní kontaminace pesticidy ze všech potravin.
  • Sójové boby jsou bohaté na fytáty, které zabraňují vstřebávání minerálů, včetně vápníku, hořčíku, železa a zinku, z nichž všechny jsou ko-faktory pro optimální biochemii ve Vašem těle.

Tvrdí se, že existují bezpečné produkty, ale stejně bych jejich konzumaci nepřeháněl:

  1. Natto, fermentované sójové boby s lepkavou strukturou a silným zápachem. Obsahuje vitamín K2 a probiotika. Lze  ho obvykle nalézt v některém asijském obchodu s potravinami.
  2. Tempeh
  3. Miso, kvašená sójová pasta se slanou, máslovou konzistencí (běžně používané v miso polévce).
  4. Sójová omáčka: tradiční sójová omáčka se vyrábí fermentací sójových bobů, soli a enzymů, ale mějte se na pozoru, protože mnoho značek na trhu jsou vyráběny uměle pomocí chemického procesu.
    Pamatujte však nejdůležitější – sójové mléko, sójové hamburgery, sójový sýr, sójový suk, sójová zmrzlina, sójové proteinové prášky, atd. – nejsou zdravá výživa. A abyste byli schopní se vyhnout sóje úplně, tak budete muset číst složení potravin, protože výrobci dnes cpou sóju všude – i do jitrnic! Nejlepší způsob, jak se sóje vyhnout je, že si budete jídlo připravovat sami ze surovin.

Audio:

3 komentáře

  1. Článků je mnoho na cokoliv. Spousta z nich říká to co vy, z předaných zkušeností z předaných zkušeností. Také tak někdy funguji, takže v pohodě, ale doporučuji zrovna tady něco dál a víc nastudoavt. Teorie o škodlivosti fytoestrogenu v soji (zejména zvyšování estrogenu v těle a feminizaci mužů) jsou též vyvracované a v poslední době (?) se objevují studie na téma boj s rakovinou. Bohužel nemám přesnou studii a jsem na tom s průkazností svého tvrzení stejně jako Vy. Jen teda vtipnou průpovídku jednoho číňana: „No víte, my číňani jíme soju v různých podobách od nepaměti ve velkém množství a nevšimnul jsem si, že bychom po ní umírali a nebo se nemohli těšit dobrému zdraví.“

    V

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!