Ničí Vám dieta s nízkým obsahem sacharidů zdraví? – část třetí

0

Pokračování série o vhodném množství sacharidů v paleostravě.

Střevní zdraví

Jedním z méně diskutovaných nedostatků vhodném stravy s velmi nízkým obsahem sacharidů v dlouhodobém výhledu je potenciál změnit střevní flóru. Chris nedávno mluvil v rádiu o tom, že strava s velmi nízkým obsahem sacharidů může vést k dysbióze střev a ke snížení rozmanitosti střevní flóry. Mnoho informací o tomto tématu je nových a nejsou plně pochopeny. Zjednodušeně je to takto – pokud se vyvarujete sacharidů, vyvarujete se také důležitých prebiotik (potravy pro střevní flóru), jako je rozpustná vláknina a resistentní škrob v obilovinách a luštěninách.

Tyto prebiotika jsou nezbytná pro podporu růstu prospěšné střevní flóry. Bez nich nemůže vaše prospěšná flóra produkovat tolik prospěšných látek, jako je butyrát a jiné mastné kyseliny s krátkým řetězcem a vaše mikrobiální složení se může dokonce posunout v nežádoucím směru. A jak říká Chris, jste jen tak zdraví jako vaše střevo. Nezdravá střeva přispívají ke každému problému – od obezity a diabetu až po trávicí onemocnění, autoimunitní onemocnění, kožní poruchy….

Ti, kteří drží velmi nízké sacharidové diety a kteří prostě nemohou z jakéhokoli důvodu zvyšovat příjem škrobu, by měli používat prebiotické doplňky – různé druhy vláknin. Tyto přípravky však musí být nasazeny pomalu, jelikož se můžete setkat s těžkou plynatostí a nadýmáním, pokud si jich dáte příliš mnoho příliš brzy, nebo pokud trpíte dysbiózou. V takovém případě by bylo rozumné spolupracovat s někým, kdo vám může pomoci získat prebiotika, které potřebujete a přitom držet sacharidy tak nízko, jak potřebujete.

Kolik sacharidů potřebuji?

Abych zjistil, kolik sacharidů moji klienti potřebují jíst za den, aby dosáhli svých cílů v oblasti zdraví, nejprve odhadnu, jaké procento kalorií ze sacharidů by pro ně mohlo nejlépe fungovat. Jako příklad z výše uvedeného si vezměme ženu, která se potýká s problémy s plodností. Tato žena bude jistě těžit z příjmu sacharidů kolem 30% z kalorií. Pak zjistím její kalorické potřeby pomocí kalkulačky. Pokud zjistím, že denní potřeby jsou zhruba 2000 kalorií denně, 30% kalorií ze sacharidů je 600 kalorií. Vzhledem k tomu, že v gramu sacharidů jsou 4 kalorie, činí to 150 gramů sacharidů denně.

Čtěte také:  Masové kuličky v bezobilném chlebu

Obvykle dávám svým klientům cílový rozsah, kam se mají dostat a to v závislosti na úrovni jejich aktivit. Tyto cíle používáme při hodnocení deníků, abychom zjistili, zda dosahují výsledků. Většina mých klientů je překvapena, když se dozví, kolik paleo potravin bohatých na sacharidy musí jíst, aby se dostali na 150-200 gramů denně! Ale jakmile začnou dodržovat tuto změnu, přínos pro zdraví je okamžitý.

Mezi tyto přínosy patří ztráta hmotnosti, zvýšená nálada, zlepšení pokožky, zvýšená energie, normální menstruační cyklus, lepší spánek a další. Je to tak vzrušující vidět, co může udělat pár brambor a ovoce pro zdraví člověka, který potřebuje jíst více sacharidů!

Závěrečné myšlenky

Cílem tohoto článku nebylo pomlouvat dietu s nízkým obsahem sacharidů. Opravdu věřím, že existuje mnoho lidí, kteří získají úžasné zdravotní výsledky díky dietě s nízkým obsahem sacharidů. A jsou zde desítky nemocí, které těží z velmi nízké hladiny sacharidů nebo ketogenní stravy, zvláště u těžkých neurologických stavů.

Doufám, že když si přečtete tento článek, budete schopni porozumět mnoha faktorům, které hrají roli v tom, jak se člověk bude cítit na stravě s nízkým obsahem sacharidů a zda mu takový plán zlepší zdraví. Každý je jiní, pokud jde o vaši schopnost prosperovat na nízkosacharidové stravě. Pokud jste zjistili, že jste se identifikovali s některým z problémů, o kterých jsem psal v tomto příspěvku, možná budete potřebovat úpravu vaší stravy.

Pomáhat lidem optimalizovat jejich příjem sacharidů je výzva, na kterou se opravdu těším. Jako dietetik, rád pomáhám lidem hodnotit jejich stravu, aby zjistili, zda splňuje jejich zdravotní potřeby.

Příjem sacharidů by neměl být hlavním faktorem, který vám brání v dosažení vašich cílů v oblasti zdraví. Doufám, že použijete informace, které jsme dnes sdíleli, abyste zhodnotili své vlastní výživové potřeby a provedli změny, které vám dávají smysl.

ČÁST PRVNÍ, ČÁST DRUHÁ

Zdroj:  chriskresser

 

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!