Mýtus: Pokud chcete zhubnout, jezte méně kalorií – druhá část

0

Jak tedy zhubnout, aniž bych musel hladovět jako anorektické modelky?

Existuje několik problémů spojených s kalorickým omezením:

Ztráta svalové hmoty – nedáte-li vašemu tělu dostatek energie k fungování, začne čerpat energii z vašich svalů, protože je kaloricky nákladné je udržovat. V opačném směru, vysoké kalorické nároky svalu, jsou velmi důležité při hubnutí. Jedním z hlavních důvodů, proč tloustneme ve stáří, je ubývající množství svalové hmoty a s tím souvisejících hormonů.

Ztráta testosteronu – svalová hmota je důležitá pro udržení nižší hladiny tukové hmoty. Hladiny testosteronu klesají s kalorickou restrikcí, takže je mnohem obtížnější udržet svaly.

Snížená hladina leptinu a energie – leptin je jedním z těch hormonů, které pomáhají signalizovat mozku, že jste buď sytý, nebo hladový. Nízké hladiny leptinu registrujeme jako „Mám hlad!“ … Což není překvapující, protože jste hladový. Další problém je nízká hladina energie, protože se tělo snaží omezit námahu.

Když budete jíst správný druh potravin a správné množství, budete ovlivňovat tyto 4 hormony:

Leptin – upravuje chuť k jídlu a látkovou výměnu, říká nám, že jsme „plní“

Ghrelin – nám říká, že jsme hladoví (stres a nedostatek spánku může zvýšit ghrelin a zvýšit hlad)

Adiponektin – další hormon sytosti

Peptid YY – opět hormon sytosti

Z těchto 4 mají bílkoviny a tuky vliv na peptid YY a tak se budete p jejich snědení cítit mnohem déle sytí než po sacharidech.

Není to žádné velké tajemství, já vím, potvrzuje to už i moje srovnání s ovesnou kaší a vejci, ale je příjemné když to dokáže vysvětlit i věda.

Co tedy dělat?

Musí existovat lepší způsob, než hladovět, být nevrlý jako ďábel a přinutit se jít do posilovny 5 dní v týdnu. Věřte mi na redukční dietě je to velmi těžké.

Čtěte také:  Lilkovitá zelenina

Jsem velkým zastáncem pravidla 80/20, zejména pokud jde o vaše zdraví.

Jaké jsou šance držet dokonalou dietu 7 dní v týdnu? Pro většinu z nás? Nula. Žádná šance.

Ale co 4 nebo 5 dní v týdnu? Šance se dramaticky zvyšuje.

Co takhle zhruba 80% čisté stravy, 7 dní v týdnu? Také zní docela dobře. Je tu prostor pro drobné prohřešky.

To, co hledáme, je minimální účinná dávka – strava, která vám poskytne největší výnosy s co nejmenším stresem, bolestí hlavy a ztrátou času.

Nová pravidla při tvém hubnutí:

  • více se zaměř na to, co jíš, než kolik jíš. Přestaň počítat kalorie, dokud jsi nevyzkoušel jiné kroky. Když budeš jíst více správných potravin, skončí to ztrátou hmotnosti. (Poznámka pod čarou: Jíst správné kalorie sníží příjem energie zdravým způsobem, ale nikoli dramaticky na velmi nízkou úroveň.)
  • tuk je dobrý. Nevyhýbej se mu!
  • bílkoviny a tuky stimulují hormony, které tě udrží sytým, takže budeš přirozeně jíst méně a budeš více spokojen.
  • co vznikalo roky nelze vrátit zpět přes noc. Pokud jsi získal 25 kg navíc v průběhu 20ti let nikdy neshodíš za dva týdny. Pokud jsi celý život hubený, nemyslím, že se můžeš stát terminátorem za rok. Takhle příroda nefunguje!

Zdroj: modernhealthmonk

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!