Možnosti doplnění hořčíku nejen pro low carb

0

Smysluplné možnosti doplnění hořčíku

Low carbeři ale i lidé s chudou stravou jsou ohroženi nedostatkem hořčíku, u lowcarberů je to o to složitější, že jednak vynechávají jejich přirozené zdroje (pseudo obiloviny) a za druhé tuky zhoršují vstřebávání hořčíku ze střev a za třetí low carb může zvyšovat stresové hormony, a tím se mnohonásobně zvyšují požadavky těla po hořčíku. Pojďme se podívat jaké jsou možnosti doplnění hořčíku.

Možnosti jak v ČR doplňovat hořčík:

  • minerální voda Magnesia – 1 lahev obsahuje 250 mg čistého hořčíku.
  • 70%-ní čokoláda – 100g obsahuje 230mg hořčíku a 40g sacharidů – někomu nemusí dělat dobře velká dávka kofeinu z čokolády.
  • mandle – 100g obsahuje 250 mg hořčíku +20g sacharidů – bohužel také obsahují antinutrienty, které brání vstřebávání hořčíku, a obsahují velké množství omega 6 kyselin, které jsou velmi zánětlivé.

A to je pro lowcarb vše, co se týče přirozených potravin.

Další asi nejideálnější možností je aplikace magnesia na kůži anebo minerální koupele v hořčíkové soli z mrtvého moře.

Tělo dokáže při koupeli absorbovat hořčík z vody a přirozeně doplňovat jeho zásoby, při aplikaci hořčíkového roztoku na pokožku taktéž. Takováto koupel je velmi zdravá a relaxační.

Hodí se to hlavně pro ty, kteří mají problém s kortizolem, pro ty, kteří jsou už chronicky vyčerpaní a slabí je zde varování – musíte zároveň doplňovat sodík a draslík, jinak vám bude strašně klesat tlak.

 

Čtěte také:  Měděná hádanka - část 1

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!