Jak může emoční napětí způsobovat rakovinu a jak se tomu vyhnout – část 3

0

V minulých dvou částech (část 1, část2)  jsme si pověděli, jak stres ovlivňuje vznik nemocí. V dnešní části se podíváme na to, co s tím můžeme vědomě dělat.

Čtyři způsoby, jak snížit emoční napětí a chronický stres

1.  Meditace a vizualizace

Radiační onkolog Dr. Carl Simonton a jeho manželka Stefani, školená psycholožka, jsou autory knihy Pomoz si sám – krok za krokem (u nás vyšla jako Návrat ke zdraví), pro pacienty s rakovinou a jejich rodinné příslušníky. Toto dílo bylo možná jedním z prvních dokumentů, jak lidé mohou ovlivnit jejich chorobu prostřednictvím svých emocí. Jedněmi z mnoha způsobů, o kterých kniha vypráví, jsou meditace a vizualizace. V knize jsou uvedeny příklady, jak meditace a vizualizace prodlužuje přežití, zlepšuje kvalitu života a v některých případech podporuje samotnou léčbu.

Nedávný výzkum potvrzuje, co Simonton psal na konci 70-tých let. V roce 2015 Kanadská studie porovnávala pacienty s rakovinou prsu – jedna skupina meditovala a druhá ne. Po třech měsících výzkumu ukázala meditující skupina delší telomery než skupina, která nemeditovala. Krátké telomery jsou spojovány se stárnutím a různými nemocemi, včetně rakoviny.

2. Vyřešení citových problémů

Řešení hlubokých emocionálních traumat pomocí terapie, hypnózy, nebo zvláštních programů může pomoci léčit přetrvávající účinky traumat a to zejména pokud k nim došlo během dětství.

Zkušenosti, které jste získali v raných letech, kdy se formovala Vaše osobnost, jsou přesně ty, které používáte nyní jako dospělý – a je jedno, zda jsou pozitivní nebo negativní. Tyto vzorce chování mohou být změněny, ale pouze tím, že pracuje na podvědomé úrovni – na té, která vznikala v dětství. Taková terapie může velmi pomoci s nezdravými vzory chování a při kombinaci s vizualizací je velmi účinná.

3. EFT

EFT terapie je užitečná v přeprogramování negativních přesvědčení. Pokud Vás to zajímá, tak si najděte odborníka, který Vám vše vysvětlí a naučí.

Čtěte také:  Málo známé příčiny deprese - devátá část

4. Cvičení

Existuje přímá souvislost mezi pravidelným cvičením a regulací stresových hormonů. Četné studie prokázaly, že pokud jsou zvířata ve stresu a je jim zamezeno v pohybu, rychle onemocní. Nicméně pokud mají dostatečný pohyb nebo výběh, dojde k uvolnění napětí a škody na jejich tělech jsou minimální. Studie také potvrzují, že lidé, kteří chodí běhat a cvičit, mají větší víru, sebevědomí, zodpovědnost a jsou méně náchylní k depresím.

Odstraněním citového traumatu snížíte pravděpodobnost vzniku rakoviny

Způsobů, jak se zbavit citových traumat, je velké množství, ale pamatujte, že nejúčinnější jsou ty, které můžete bez problémů dělat každý den. Schopnost emočního proudění, místo toho, abyste v sobě emoce dusili, je podobná svalu – musíte to trénovat, aby to sílilo a zlepšovalo se.

Může trvat trochu času, než uvidíte výsledky, ale uvidíte je. A když je uvidíte, najednou si uvědomíte, že stav Vašeho života a zdraví se významně změnil k lepšímu.

Zdroj: thetruthaboutcancer

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!