Jak chytře zhubnout a získat zdraví – díl 3

0

V první části článku (Jak chytře zhubnout a získat zdraví – díl 1) jsme si řekli něco o dietách a o tom, že nemusí být pro každého vhodné a že je mnohem lepší objektivně zhodnotit stav svého metabolismu a podle toho se následně stravovat a i podle toho cvičit.

Druhá skupina lidé s disfunkcí štítné žlázy

Dnes si něco povíme o stravě a životním stylu pro druhý typ – typ štítné žlázy. Tento typ poznáte podle toho, že má tuk rozložený rovnoměrně po celém těle, zpravidla to bývá člověk příjemný, smířený s tím, že má nadváhu, bez dostatečné motivace. Podle ájurvédského typování je to dóša Kapha, pro kontrolu rychlosti metabolismu bych doporučil vlasovou analýzu.

Z hormonálního hlediska má tento člověk sníženou funkci štítné žlázy a sníženou aktivitu nadledvinek, bohužel někdy díky tomu i sníženou tvorbu žaludeční kyseliny. Cílem by proto mělo být trošičku stimulovat tyto žlázy a žaludek a vyhnout se potravinám, které by je nadále poškozovaly.

Co jíst?

Pro tento metabolický typ se nehodí tučná strava, poměr živin může být klidně sacharidy 50%, bílkoviny 40%, tuk 10%. Mezi vhodné potraviny patří různé druhy obilovin, brambory, malé množství ovoce, veškerá zelenina (i sladká mrkev, řepa atd), bílé maso – drůbež, ryby, mořské plody, vajíčka, vhodné je dokonce rozumné množství kávy, protože stimuluje štítnou žlázu. Jídla je potřeba kvalitně ochutit a okořenit, aby byl stimulován žaludek k produkci kyselin. Z doplňků jsou vhodné přírodní stimulanty, minerály draslík, sodík, hořčík, selen, kelp (jód). Mezi nevhodné potraviny patří všechny tučné potraviny – tučná masa, mléčné výrobky, ořechy, oleje, z doplňků je absolutně nevhodný vápník, opatrně se musí i se zinkem a mědí.

Co se týče životního stylu a cvičení, tak pro tento typ je nejvhodnější celodenní činnost v intenzitě chůze, delší trénink v posilovně kombinovaný s krátkými intenzivními tréninky. Absolutně nevhodný z dlouhodobého hlediska je jakýkoliv aerobní sport – běh, jogging, cyklistika – krátkodobě může pomoct zhubnout, ale dlouhodobě dále poškozuje štítnou žlázu, hlavně u žen.

Čtěte také:  Jak chytře zhubnout a získat zdraví - díl 5

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!