Jak chytře zhubnout a získat zdraví – díl 2

0

První skupina – adrenální typy

Dnes si povíme, jak upravit jídelníček pro adrenální typ (Jak chytře zhubnout a získat zdraví – díl 1). Tento typ poznáme podle toho, že je hubený všude po těle, ale má tuk na břiše. Je potřeba zde rozlišit ještě mezi typem, který zadržuje tekutinu v oblasti břicha díky poškozeným játrům – břicho pak připomíná basketbalový míč – zde je potřeba nejprve dát dohromady játra, a pak se teprve snažit o hubnutí. Je také docela dobré si udělat některé testy – zadarmo, třeba dóša test z ajurvédy (zpravidla adrenální typy jsou dóša VÁTA) anebo vlasovou analýzou, která by měla potvrdit zvýšenou aktivitu nadledvinek. Tento typ člověka ukládá tuk převážně na břiše proto, že tvoří velké množství všech hormonů včetně kortizolu a inzulínu – když se tyto dva hormony potkají, tak učiní tukové buňky na břiše nesmírně citlivé na kalorie a ty se pak zvětšují – ale jen na břiše.

Co jíst?

Dieta a celoživotní strava pro tento typ by proto měla být sestavena tak, aby zbytečně neprovokovala tyto dva hormony. To znamená, že pro adrenální typ se hodí tučná, bílkovinová strava s menším podílem pomalých sacharidů, klidně v poměru tuky 50%, sacharidy 20%, bílkoviny 30%. Nemusíte ani příliš omezovat kalorie, protože adrenální typ většinou mívá rychlý metabolismus. Takže co jíst? Všechnu zeleninu kromě velkého množství sladkých druhů, všechna masa, slaninu, sýry, vnitřnosti, vejce, mírné množství luštěnin, pokud přílohy, tak jen trochu a s velkým množstvím bílkoviny a zeleniny, olivový olej, máslo, malé množství ořechů, víno, vyhnout se sladkostem, sacharidové stravě, nízkotučné stravě, velkému množství piva. No a co s kortizolem? Procházky, meditace, sledování komedií, z doplňků hlavně hořčík, vápník, zinek, zklidňující bylinky, ve vážných případech (např. workoholismus) i silnější doplňky a hlavně uvědomění si, že mám problém. Sporty spíše typu jóga nebo posilovna, ale krátké intenzivní tréninky, není vhodná dlouhá vytrvalostní aktivita, která sice udělá dobře na duši, ale zároveň ohromně zvyšuje další stres na adrenální žlázy, takže žádný běh, aerobik atd.

Čtěte také:  10 způsobů, jak zlepšit sekreci žaludečních kyselin

Cílem Vaší diety by měla být v první řadě vyrovnaná energie po celý den bez výkyvů, klidný spánek, pocit pohody, hubnutí většinou přijde samo, když se naučíte správně žít a meditovat, a mělo by být až druhořadé.

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!