HCA – Pravda o Garcinia cambogia – kyselina hydroxicitronová

0

Když jsem před deseti lety končil s „kulturistikou“ a začínal s cyklistikou, byl doplněk HCA na svém vrcholu pro hubnutí a jeho další efekty. Mezi tyto efekty patřilo vyšší skladování glykogenu v těle a zamezení přeměny nadbytečně přijatých sacharidů na tukovou tkáň. S oblibou jsem tento doplněk používal v přípravě na závody, právě kvůli těmto dvěma efektům – používal jsem a dosud používám před závodním víkendem sacharidovou superkompenzaci (Stravování při sportu), takže se mi tyto efekty velmi hodily. Už tenkrát se vědělo, že celé tajemství je v dávce – na krabičkách suplementů byla napsaná jakási malá dávka, která ovšem byla zcela nefunkční – minimální účinná dávka začínala na 3 gramech denně a musela se propočítávat podle obsahu v tabletě.

Po nějaké době jsem s doplňky přestal, protože jsem spíš kupoval komponenty na kolo a nezbývaly peníze. Uvažuji, že tento doplněk po mnoha letech zase vyzkouším, zda bude při mé mnohem vyšší výkonnosti fungovat stejně dobře jako tenkrát….

Když jsem hledal nějaké informace v zahraničí, s hrůzou jsem zjistil, že se k tomuto doplňku většina webů staví negativně a tvrdí, že nefunguje a že je to nafouknutá bublina. Našel jsem ovšem jeden článek, který se nese v duchu mé dřívější zkušenosti a obhajuje účinnost HCA. Pojďme se podívat na pár výpisků z článku:

Co je HCA?

HCA je složka ovoce Garcinia cambogia, také známého jako Malabarský tamarind. Je to malé, sladké tropické ovoce, rostoucí na stromě a má tvar dýně. Někdy kolem roku 1960 objevili vědci v tomto ovoci kyseliny podobné kyselině citronové, která se nachází v jiných druzích ovoce.

Za posledních 20 let je popularita HCA jako doplňku na hubnutí podobná jízdě na horské dráze – jednou je in a jindy zase out a lidé ji zatracují a tvrdí, že je funkční pouze u potkanů.

Jak je to ve skutečnosti?

Takže tady je řešení: HCA není žádný zázrak; je to nástroj. Každý, kdo se někdy uhodil kladivem do prstu, může potvrdit, že nástroje fungují pouze tehdy, pokud víte, jak je používat. Pojďme se tedy podívat na to, jak použít HCA.

HCA blokuje enzym, který přeměňuje cukry a škroby na tuk. Nadbytek sacharidů se díky tomu přemění na energii a odejde ve formě tepla (toto jsem při používání vnímal velmi intenzivně – pozn. překladatele). Pak stačí, když budete mít správně nastavený trénink na odbourávání tuků a správný jídelníček, a redukce se většinou dostaví.

Čtěte také:  Je ketóza a nízkosacharidová dieta vhodná pro léčbu Candida albicans?

HCA pravděpodobně snižuje chuť k jídlu, údajně tím, že zvyšuje hladiny serotoninu – to je neurotransmiter štěstí a pohody, ale někdy taky pocitu ospalosti.

S těmito vlastnostmi je HCA špičkový doplněk na hubnutí, ale v roce 1998 se objevila studie, která tvrdí, že HCA nemá žádný vliv na člověka. Bohužel studie neuvádí detaily jako je dávkování a použití formy HCA.

Je to stále stejné – lidé, kteří provádějí „seriózní“ studie o vitamínech a doplňcích, často používají špatnou dávku nebo špatnou formu doplňku, a pak hází všechny do jednoho pytle a tvrdí, že doplněk nefunguje.

Pro nejlepší účinek musíte vzít správnou formu a správnou dávku.

HCA se vyrábí ve třech různých solných sloučeninách – jsou to vápenaté, draselné a hořečnaté soli. Čistě vápenatá sůl nebude nikdy fungovat, vždy potřebujete vápenato – draselnou sůl, která dramaticky zvyšuje vstřebávání a účinnost HCA.

Jak brát HCA

Vyberte si doplněk, který obsahuje minimálně 50% HCA a neskládá se jen z vápenaté soli.

Berte dostatečnou dávku: Podle mé zkušenosti minimálně 3g čisté HCA rozděleno do několika dávek, v originálu článku se dokonce doporučuje 1.5g 3x denně.

Vezměte doplněk na lačný žaludek, to znamená 30-60 minut před jídlem. Jídlo může negativně ovlivnit vstřebávání.

Berte HCA dostatečně dlouho – doporučuje se 8-12 týdnů.

Nemusíte se obávat o kvalitu spánku nebo náladu – HCA není stimulant.

Závěr

Myslím si, že některým lidem může HCA fungovat a za pomoci vhodného pohybu a stravy povede užívání k redukci hmotnosti. Také účinek, který jsem uváděl v úvodu, je podle mě reálný a jsem ochoten právě kvůli němu za tento doplněk utratit peníze. Bohužel je třeba počítat s vyšším dávkováním, a tím i vyšší investicí. Doplněk zřejmě nebude fungovat lidem, kteří jsou na nízkosacharidové stravě, protože tam v podstatě nemá jak fungovat.

Zdroj: bodybuilding

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!