Dávkování a použití zinku v prevenci i při rakovině prostaty

0

Zatímco dřívější studie neprokázaly přesvědčivé vztahy mezi zinkem a rakovinou prostaty, novější pečlivě provedené studie ukazují poměrně značné ochranné účinky.

Zinek a rakovina

Bylo prokázáno, že se koncentrace zinku v krvi snižují při mnoha nádorových onemocněních. Patří mezi ně rakovina plic, hlavy a krku, prsu, žaludku, jícnu a rakovina prostaty. Naopak zvýšení hladiny zinku není vidět u žádného typu nádoru.

Existují studie o zinku, které ukazují značnou ochranu organismu před poškozením v již pokročilém stádiu rakoviny prostaty.

Obsah zinku v podzemních vodách a jiných zdrojích v životním prostředí ukazuje, že v oblastech s nízkým obsahem zinku je často vyšší, než průměrný výskyt rakoviny prostaty.

Důkazy z rozsáhlých studií poukazují na výrazně nižší riziko rakoviny prostaty, když je hladina zinku optimální. Jedna studie ukázala, že u myší s geneticky naprogramovaným rozvojem rakoviny prostaty, byla velikost nádoru závislá na příjmu zinku. Zvířata s nejnižší a nejvyšší úrovní zinku měla největší nádory, což naznačuje, že je důležitá optimální úroveň zinku v organismu.

Suplementace zinku nabízí významné výhody při prevenci potíží při stárnutí mužů. Zlepšuje se celkový zdravotní stav, imunitní systém a funkce prostaty. Dokáže snížit riziko vzniku rakoviny prostaty, infekcí a viróz.

Uvědomte si však, že se dávkování nesmí přehánět. Zinek je konkurenční minerál vůči mědi. Starší články uvádějí, že musíte přijmout na každých 50 mg zinku minimálně 2 mg mědi. Novější zkušenosti však ukazují, že tento poměr je výrazně jinde a to zhruba na 8 mg zinku 1 mg mědi, přičemž doplňovat zinek v dávkách větších než 15 mg denně DLOUHODOBĚ může být vůči stavu mědi rizikové.

Použití a dávkování zinku

Některé studie ukazují na to, že zinek je dobré dodávat spolu s resveratrolem, pro lepší vstřebatelnost. Z naší praxe ohledně vlasové analýzy je tu další fakt, a to je, že pro zabudování zinku do organismu a jeho antibakteriální a antivirový efekt je potřeba retinol – tedy živočišný vitamín A – to znamená, že potřebujete jíst játra nebo kvalitní olej z tresčích jater. Další poznatek z naší praxe je, že zinek se strašně špatně vstřebává, pokud máte trávicí potíže jakéhokoliv druhu, proto jsou jako nejlepší forma zinku pastilky, kdy se zinek při cucání vstřebává již v ústní dutině. Dávkování zinku by nemělo překročit 15 mg denně. Jako přírodní zdroj lze doporučit ústřice (i konzervované), ale mnohem jednodušší je doplněk stravy. Pozor by si měli dát lidé s tzv. adrenální únavou – zinek dokáže mírně snižovat kortizol, takže se tito lidé po něm mohou cítit výrazně hůř nebo unaveni.

Čtěte také:  Věda ukazuje, že běžný rostlinný olej je pro zdraví horší než cukr

Pokud chcete krátkodobě výrazně zvýšit dávkování kvůli rakovině prostaty, tak doporučujeme důsledně kontrolovat hladiny zinku, mědi, ceruloplasminu a metabolismu železa z krve a hladiny zinku a ostatních minerálů z vlasové analýzy.

Zdroj: lifeextension

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!