Cyklování sacharidů – podrobný popis – část 1

0

Cyklování sacharidů je dietní taktika pro redukci tukové hmoty, ve které ovšem panuje mnoho nejasností. Pojďme si vysvětlit, jak na to.

Kolem cyklování sacharidů je mnoho mylných informací. Představa, že střídání dnů, kdy konzumujeme vysoko nebo nízkosacharidovou stravu povede k odbourávání tuků, je mylná. Pravda je, že každý postup, při kterém spálíte víc energie, než přijmete, i kdyby to bylo jen jednou týdně, povede k hubnutí. Existují některé praktické způsoby využití této metody k hubnutí při zachování svalové hmoty a síly.

Jak cyklování sacharidů funguje?

Cyklování sacharidů je v podstatě jen plánovaná změna v příjmu sacharidů za účelem urychlení spalování tuků anebo k odstranění stagnace při hubnutí. Tradiční přístup točí dny s vysokým, středním a nízkým příjmem sacharidů, příjem bílkovin zůstává nezměněn. Příjem tuku se sníží, když jsou sacharidy vysoké a zvýší, když jsou nízké.

Myšlenka je jednoduchá:

  • Dny s vysokými sacharidy obnoví hladiny glykogenu a vydráždí inzulín, který inhibuje katabolismus svalové hmoty.
  • Dny se středními sacharidy vám umožní udržet plné zásoby glykogenu, a tím umožní udržení výkonu, i přesto, že jste v mírném deficitu.
  • Nízkosacharidová strava – typicky dny odpočinku – je situace, kdy údajně oblafnete vaše tělo a to začne pálit tuk ve zvýšeném tempu.

Ale studie provedená na Harvardské Universitě, která porovnávala dietu s nízkým obsahem tuku, nízkým obsahem bílkovin, vysokými sacharidy; dietu s vysokým obsahem tuku, nízkým obsahem bílkovin, středními sacharidy; a dietu s vysokým obsahem tuku, středním obsahem bílkovin a nízkými sacharidy nezjistila žádné významné rozdíly v hubnutí bez ohledu na složení makroživin. Jiná studie zjistila, že po 8 týdnech vysokosacharidové diety s nízkým obsahem tuku a nízkým obsahem bílkovin došlo ke stejnému výsledku jako u nízkosacharidové diety s nízkým obsahem tuku a vysokým příjmem bílkovin. Důkazy jsou jasné – cyklování sacharidů nemá samo o sobě valný význam při hubnutí.

Čtěte také:  Testosteron, DHEA a hořčík

Navzdory této studii, existuje několik strategických způsobů, jak realizovat cyklování sacharidů, které vám umožní udržet více síly, svalové hmoty a energie při shazování tuků. A to je přesně to, co při chytrém hubnutí chceme, že?

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!