Alkoholismus a jeho řešení – část třetí

0

Alkoholismus – doplňky stravy podle Wendy

Zinek. Mezi nejvíce vyčerpávané minerály při pití patří zinek. Jeho nedostatek může vést k nerovnováze hladiny mědi v těle a tím dalšímu kolečku psychických poruch, které vedou opět k pití.

Silymarin. Tento doplněk stimuluje regeneraci jaterních buněk a chrání je před toxickými látkami. Také detoxikuje játra. Naleznete ho ve většině obchodů se zdravou výživou jako „ostropestřec“, „Silybum“ nebo „silymarinum.“  Berte ho podle návodu, tak dlouho, jak budete potřebovat.

5-HTP. 5-HTP je předchůdce serotoninu. Používáte alkohol kvůli usínání? Možná, že máte málo serotoninu, který vaše tělo přeměňuje na melatonin – ale pouze tehdy, pokud ho zbude dostatečné množství. Když máte dostatek serotoninu v mozku, budete mít méně nutkání pít, protože se budete cítit lépe. Začněte na 100 mg třikrát denně a zvyšujte, dokud se nebudete cítit dobře.

GABA. Používáte alkohol ke snížení úzkosti a pro relax? Tato aminokyselina sníží úzkosti spojené s odvykáním alkoholu. Vezměte jednu pokaždé, když cítíte nervózní nebo potřebujete pit. Dávejte pozor, pokud ji berete v průběhu dne, protože může způsobit ospalost.

DLPA. Také známý jako DL-fenylalanin. Užíváte alkohol pro potlačení fyzické a emocionální bolesti? Měli byste zkusit tuto aminokyselinu. Předchůdce fenylalaninu je tyrosin, takže se můžete pokusit doplňovat tyrosin jako první.

L-glutamin. L-glutamin je aminokyselina snižující jak chutě, tak úzkost, která doprovází vysazení alkoholu. Více než 95% alkoholiků je hypoglykemických. Tento doplněk pomáhá vyrovnávat hladinu cukru v krvi snížením chutě na potraviny, které indukují výkyvy hladiny cukru v krvi. Glutamin by měl být přijat vždy, když máte chuť na sladkosti nebo mlsání mezi jídly kvůli nízké hladině cukru. Také může snížit chutě na cukr a sacharidy, které mohou nastat při požívání alkoholu.

Chromium. Chrom je stabilizátor hladiny cukru v krvi a je obvykle u alkoholiků vyčerpán.

Rybí tuk. Alkoholici mají obvykle nedostatek omega-3 mastných kyselin. Budete potřebovat asi 2000 mg denně.

Čtěte také:  Jak chytře zhubnout a získat zdraví - díl 3

Vitamíny a probiotika

Vitamíny skupiny B. Vzhledem k tomu, že zneužívání alkoholu vyčerpává vitamíny B, zvažte doplněk B-komplexu plus vitamín B1 thiamin.

Probiotika. Alkoholici mají systémovou kandidozu (kvasinky), infekci, která se často šíří do jater. Pokud se snaží přestat s alkoholem a zároveň neřeší kandidozu tak nemusí být jejich snaha úspěšná.  Když kandida hladoví, vysílá silné chemické látky, které způsobují silné chutě na cukry – ať na alkohol, cukr nebo sacharidy. Syntol AMD (probiotika) je neuvěřitelně účinný lék na kvasinkové infekce, ale je třeba ho brát alespoň po dobu 3 měsíců, zatímco držíte protikvasinkovou dietu. Je moudré přijmout další probiotika a také bojovat s ostatními střevními infekcemi.

Alkoholici mají určitý stupeň kvasinkové infekce ve střevech. Rozbujelá infekce Candida albicans je v mnoha případech klíčem k pochopení alkoholismu. Kvasinky samy o sobě produkují malé množství alkoholu, jako součást svého metabolického zpracování cukru. Je to stejný proces, který se používá k výrobě vína, piva a jiných fermentovaných nápojů. Nicméně pro alkoholika znamená extra výroba alkoholu spoustu problémů. Pomáhá udržovat silné chutě na cukry a alkohol. Kvasinky také produkují chemické látky, které jsou vysoce toxické pro tělo, včetně alkoholu a acetaldehydu. Ty dále narušují činnost jater a zpomalují proces léčení.

Jídlo

Tuky. Alkoholici mají obvykle nedostatek omega-3 mastných kyselin. Bez nich se stávají depresivní a ještě více vyčerpaní. Jezte proto hodně studenovodních mořských ryb.

Fermentované potraviny. Fermentované potraviny, jako je kvašené zelí nebo piskles pomáhají zabít kvasinkové infekce a tím snižují chutě na alkohol.

Kvašené nápoje. Kvašené nápoje, jako je kefír a kombucha, pomohou zabít kvasinky a tím sníží chutě na cukr a alkohol.

Kokosový olej a mléko. Kokosové ořechy obsahují kyselinu kaprylovou, což je látka, která je velmi účinná při usmrcování kvasinek.

Jezte thiamin (B1). Mezi potravinové zdroje B1 patří chřest, houby, arašídy, vepřové maso a slunečnicová semínka.

Zdroj: liveto110

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!