Adrenální a chronická únava a návrhy jejího řešení

0

Chronická únava, někdy popisovaná jako adrenální únava je komplex příznaků, při kterých se cítíte hrozně, ale z lékařského hlediska jste zdraví. Je to nepříjemná situace, protože chodíte od lékaře k lékaři a žádný nic nenajde. O to horší je, když nejste schopni plnohodnotně vydělávat, protože alternativní postupy si budete muset platit sami a nejedná se zrovna o levná vyšetření – řádově za všechny testy, podle kterých se dá určit diagnóza a náprava, dáte zhruba kolem 5000 Kč, a to jsou jen testy. Protože bývá často chronická i adrenální únava způsobená chronickou skrytou infekcí různého původu (borelie, viry, plísně), budete muset najít i schopného lékaře diagnostika, který Vám s tím pomůže.

Testy:

  • potřebujete testy na kortizol a dhea jak ze slin, tak z krve a moči
  • dále je vhodné mít krevní obraz
  • pak je vhodné mít testy na metabolismus železa a mědi z krve
  • a nakonec vlasovou analýzu

Souhrn těchto testů + testy od schopného imunologa většinou stačí na stanovení problému a zajištění řešení.

Řešení:

Řešení spočívá buď v suplementaci toho, co vyhořelo, nebo podpoře toho, co už vyhořívá + řešení skryté infekce, odstranění stresu, doplňování minerálů a vitamínů a úpravě jídelníčku. Velmi záleží na fázi únavy. Začněme od nejhorší:

Totální únava a vyhoření – nadledvinky již neprodukují dostatek hormonů

Při spolupráci s lékařem nízké dávky kortikoidů, dhea a pregnenolonu plus vše ostatní výše zmíněné. Bez lékaře lze kortikoidy nahradit adrenal cortexem (sušené nadledvinky), dhea a pregnenolon, plus vše výše zmíněné.

Středně vážná únava

Soustředit se na relax a meditaci a životosprávu. Používat ve velké dávce vitamín B5 a pantethine, používat přírodní vitamín C+ vše výše zmíněné. Hodně a vědomě odpočívat, dívat se na komedie, setkávat se s příjemnými lidmi. Zajistit si podporu okolí.

Čtěte také:  Přírodní Estrogeny

Únava sem tam – nemoc středního věku

Smířit se s tím, že po 30 -tém roku života nemůžete žít jako v 18 -ti. V situacích velkého stresu vyzkoušet adaptogenní byliny, cíleně při velkém stresu zařazovat období volna a relaxace. Jako prevenci proti vyhoření a infekcím používat byliny na imunitu plus některá opatření zmíněná výše – metabolismus mědi a železa, doplňování minerálů a některých vitamínů, úprava jídelníčku.

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!