8 způsobů, jak ochránit váš mozek, učit se rychleji a uvolnit se

0

…mozek a pamět…

V prosinci loňského roku jsem zapomněla, kde jsem u nákupního střediska zaparkovala své auto a musela jsem jít za ochrankou, aby mi ho pomohla najít. Bylo to skutečně trapné. Zprvu jsem si myslela, že mi ho někdo ukradl, ale nedávalo to smysl. Kdo by kradl 4 roky staré, špinavé auto? Když se všechno vyřešilo a zklidnila jsem se, tak mě napadlo „Ach můj bože, jak to, že jsem si nemohla vzpomenout?!“

Za pár minut jsem měla náznak toho, co to znamená, zapomenout něco důležitého. Můj mozek se neustále točil okolo sto milionů myšlenek v jednom okamžiku a já jsem vedla multi-tasking (monolog milionů myšlenek v hlavě, kdo nezažil, neví), což v podstatě znamená, že se nemohu na jedinou věc soustředit pořádně. Moje zapomnětlivost byla podobná, jako měl kdysi člen naší rodiny. Když je ztráta paměti závažná nebo smíšená s jinými poruchami mozku, budete zřejmě potřebovat tým lékařů a diagnostiku, laboratorní testy atd. Kvalitní péče o mozek je nutná a věřte, že i některé doplňky mohou významně pomoct. Můžete to zkusit konzultovat se svým lékařem (pozn. překladatele – obávám se, že v ČR nemožné).

Váš mozek potřebuje být řádně „krmen“ a „cvičen“, aby zůstal v dobré kondici.

Vzhledem k tomu, že v dnešní stresové době mnozí z nás vedou multi-tasking (jakýsi vnitřní rozhovor sám se sebou, kdy se vám hlavou honí tisíce myšlenek) myslím, že to je první věc, kterou musíme zastavit. Pokud děláte několik věcí najednou, pak každá věc zabere kus vašeho mozku, ale nic neděláte pořádně s plnou pozorností. To může způsobit, že zapomenete na ty úplně nejjednodušší věci (kde je telefon, kde jsou klíče, kolik je hodin atd.) Takže základní krok je srovnat si úkoly od nejdůležitějších po nedůležité a začít je plnit – postupně a soustředěně.

Dále se starat o své tělo. Cvičení je jistý způsob, jak dát svému mozku pauzu a uvolnění, ale pozor – musí to být mírné cvičení, jinak to bude mít opačný efekt.

Nejčastější potíže s mozkem:

  • problémy s pamětí
  • mozková mlha
  • traumatické poranění mozku
  • toxická encefalopatie – toto je termín, o kterém jste možná neslyšeli. Toxická encefalopatie je stav, který můžete získat při práci s rozpouštědly, lepidly, kovy nebo plísněmi, nebo máte v mozku chronickou infekci.

Po dlouhém úvodu se pojďme podívat na 8 způsobů, jak ochránit váš mozek, učit se rychleji a uvolnit se

Mastné kyseliny – Proč tuky? Tuk je nedílnou součástí vašeho mozku a může pomoci při poranění mozku, takže je první na mém seznamu. Jeden z nejdůležitějších typů doplňků, které byste měli používat, jsou omega-3 mastné kyseliny té nejvyšší kvality. Tučné mořské ryby, oleje z tresčích jater, krillový olej nebo chia semínka. Dejte si pozor na kvalitu, kupujte tu nejvyšší, protože mořské produkty jsou často kontaminovány rtutí.

Čtěte také:  Málo známé příčiny deprese – třetí část

Diviznový kořen – může být trochu těžší ho sehnat. Je známo, že pomáhá s křečemi, protože má mírný anti-spastický účinek. Vzhledem k tomu, že má afinitu k lícnímu nervu, někteří léčitelé ho používají k obraně proti obličejové obrně a proti bolestí nervů spojených s poraněním mozku.

Acetyl L Carnitin – je schopný opravit mozkové buňky (neurony) a zabraňuje poklesu paměti související s věkem. Může pomoci s učením. Lékaři ho často doporučují po mrtvici. Vedlejším přínosem je, že zlepšuje imunitní funkce!

Ginkgo biloba – známá bylina, která zvyšuje prokrvení mozku a pomáhá s krátkodobou i dlouhodobou pamětí. Zdá se, že může vyrovnat hladiny katecholaminů (dopamin, noradrenalin, adrenalin), jakož i serotoninu a kortizolu! Dohromady může pomoci oživit blednoucí vzpomínku, snižovat úzkost a zlepšovat náladu. Pokud z nějakého důvodu netolerujete ginko, tak vyzkoušejte vinpocetin – funguje stejně, možná ještě trochu lépe.

Boswellia (Kadidlo) – tak a teď rychlý test! Jaká jsou jména tří králů, kteří přinesli dary Ježíškovi? Pokud neznáte odpověď, netrapte se, ale pokud zjistíte, že si nemůžete vzpomenout na jméno vašeho souseda, měli byste zvážit použití boswellie, běžně známé jako kadidlo. Četné klinické studie poukazují na její schopnost vstoupit do mozku a nervového systému a snížit zánět. Boswellia je známá analgetickými účinky podobnými ibuprofenu. Avšak věda naznačuje, že by mohla pomoci ochránit váš mozek díky své silné protizánětlivé schopnosti. Používá se proti demenci, mozkovým příhodám, borelióze, skleróze a také pro podporu zdraví kloubů.

Ashwagandha – je známá tím, že pomáhá s funkcí štítné žlázy a nadledvinek, ale může způsobovat ospalost. Studie naznačují, že je to dobrá volba, pokud máte nespavost vztahující se k jakémukoli poranění mozku.

Huperzin A – jedná se o rostlinný extrakt, který vám pomůže zapamatovat si sny, což je docela fajn! Pokud mi může pomoci vzpomenout na sny, zatímco já jsem v podstatě v bezvědomí (spánek), pak by měl určitě pomoct vzpomenout si na místo, kde jsem zaparkovala! Zvyšuje acetylcholin, který je spojen s větší jasností myšlení a udržení paměti.

Bacopa – je to velmi užitečná bylina, protože má rozsáhlé výhody pro lidi bojující proti špatnému zpracování myšlenek, špatnému soustředění, ztrátou paměti a úzkostí. Existuje mnoho různých doplňků, takže vždy postupujte podle pokynů na etiketě.

Zdroj: suzycohen

 

Napsat komentář

Pin It on Pinterest

Shares
Share This

Vyplňte Vaší emailovou adresu a dostanete od nás ebook zdarma!